środa, 29 lipca 2015

Aparat Ortodontyczny - co i jak?




Cześć Wam!
Tak jak obiecałam dzisiejszy post będzie poświęcony noszeniu aparatu korekcyjnego. Wiem, że niektórzy czekają na ten post, więc postaram się opisać w nim wszystko co związane z noszeniem aparatu.

Skąd taka decyzja? To proste, miałam ogromną wadę zgryzu.. Rodzice namawiali mnie dość długo na założenie, a ja się bałam pójść na głupią kontrolną wizytę (cóż poradzic jak ktoś się boi dentysty). Ortodonta nie boruje zębów ani nic, tylko sprawdza czy wszystko ok. W przypadku gdy mamy zepsute zęby lub musimy któreś usunąć odsyła nas do dentysty by je wyleczyć. W końcu po tylu latach rodzice namówili mnie bym nałożyła ten aparat żałuję, że zrobiłam to dopiero w 2gimnazjum... No cóż, lepiej później niż wcale. Tak sie cieszę, że nie zwlekałam z tym dłużej. Powiem Wam, że nie żałuję tej decyzji, bo kiedyś wstydziłam się uśmiechać, wgl nie pokazywałam swoich zębów, wręcz je chowałam. Teraz? Teraz dzień bez uśmiechu to dzień stracony. ;)

Moja wada? Sami zobaczcie na zdjęciach niżej... Oceńcie i stwierdzcie, że jednak dobrze zrobiłam, że zdecydowałam się na aparat. Chyba jedna z moich najlepszych decyzji w życiu... ps. Niestety zdjęć od razu po nałóżeniu aparatu nie mam, bo głupia ja usunęłam, ze względu na to, że aż nie mogłam na nie patrzeć..... T.T Zrobiłam za to zdjęcia po wizycie dla "wycisku z gipsu" w sumie widać dokładnie jaki ten zgryz był..


Jaki jest koszt aparatu?

Ja za swój płaciłam 1500zł za górę i tak samo za dół, więc sam aparat kosztował mnie 3000zł. Jeśli już zdecydujecie się na założenie aparatu, musicie uświadomić swoich rodziców, że to jest drogi i dlugi czas leczenia. Co miesiąc trzeba wydać 100-200 zł, a czas leczenia przeważnie trwa 2,5 roku, natomiast ja miałam dużą wadę więc nosiłam 3,5 roku.
Jaki jest koszt wizyty? Co jaki czas odbywa się wizyta?
Koszt wizyty - 150zł. Wizyta odbywa się co miesiąc.

Dodatkowe koszty? 

Tak. Przed założeniem aparatu musimy wykonać zdjęcie RTG zębów. Ortodonta musi wystawić Wam skierowanie, bo bez tego nikt Wam takiego dzięcia nie zrobi. Oprócz tego ortodonta wykona model naszego zgryzu. Koszt ok. 250zł. Po zakończeniu leczenia czeka nas przygotowanie i założenie aparatu retencyjnego. ( Zdjęcia tego aparatu znajdziecie niżej )

Jak wygląda założenie aparatu?

Tydzień przed założeniem miałam robioną separacje zębów. Między 5 i 6 zębem oraz 6 i 7 zębem miałam wkładaną gumeczkę, aby zęby oddaliły się od siebie i powstało miejsce na pierścień.
Założenie trwa to ok 1- 1,5h. Ortodonta oczyszcza nasze zęby i rozszerza usta takimi specjalnymi łopatkami (przepraszam, ale nie wiem jak to się nazywa) mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi. Zamki od aparatu (te małe kwadraciki na każdym zębie) utrzymane są na spacjalnym kleju, który zostaje utwardzony. Ortodontka nakłada nam te pierścienie, przyznam, że dość nieprzyjemne uczucie ponieważ wciska je tak, że często boli dziąsło. Da się przeżyć! Następnie na zamki zostaję nałożony łuk (drucik). Przy zebach na końcu drucik zostaje odcinany i podkręcany tak aby nie wypadł. Aparat jest gotowy.

Pierwsze dni z aparatem? 

Pamiętam, że mnie zęby przez 2 dni tak bolały, że nie mogłam wytrzymać z bólu. Ciągle brałam leki przeciwbólowe.. Nie mogłam nic ugryźć... Do szkoły brałam mięciutką bułkę i jogurt pitny.. Powiem Wam, że nawet tą bułkę ciężko było mi w jakiś sposób żuć.. Okropne uczucie. Czułam się spuchnięta.. ciaglę się zasłanialam chustą.. Przez 2 tygodnie przyzwyczajałam się do tego wszystkiego.. później już bolało mniej i jakoś to przetrwałam. Nie było tak źle.. :) !

Ogólnie jestem zadowolona z tego, że założyłam ten aparat! Polecam wszystkim którym nie podoba się ich uzębienie i chcą to zmienić! Nie będziesz żałować! To nie boli tak jak sobie to wyobrażasz:)!


ZOBACZCIE MOJĄ METAMORFOZĘ! :D

PODKOWA.







Aparat retencyjny : Muszę go nosić przez 2 miesiące w dzień (do jedzenia zdjąć) oraz w nocy.
Następnie przez pół roku jedynie na noc. Musimy nosić ten aparat ponieważ nasze zęby są nadal ruchome i mogą się skrzywić, a tego przecież nie chcemy :)







54 komentarze:

  1. piękny masz uśmiech ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no to faktycznie miałaś sporą wadę do leczenia. Teraz Twój uśmiech jest przepiękny :) Nasza piękna Miss :)

    OdpowiedzUsuń
  3. rzeczywiście nie za ładne były , ale teraz są piękne ! także nosiłam aparat, ale nie na stałe . Na szczęście mi pomógł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie mogę się napatrzeć na ostatnie zdjęcie przed aparatami ! piękna <3

    OdpowiedzUsuń
  5. jak byłam młodsza chciałam bardzo mieć aparat i miałam, ale zdejmowany;p
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale masz piękny uśmiech teraz! Taki post jest bardzo pomocny dla innych :)

    Nowy Post!- Klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna moja modelka *.*

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne masz ząbki kochana:*:*

    OdpowiedzUsuń
  9. A czy zdejmowanie aparatu boli ? Bo ja też mam i niedługo będę miała zdejmowany i strasznie się boję
    Naprawdę ciekawy post ! Niesamowity blog widać , że wkładasz w niego dużo pracy !
    Zapraszam też do mnie napisz mi w komentarzu jak podoba ci się mój blog i co powinnam zmienić będę bardzo wdzięczna ;) http://natashastyle999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci tak.. Nastaw się na silny ból, bo podczas zdejmowania stwierdzisz, że jednak nie boli. Nie ma co pisač, że to wcale nie boli.. Bo nosiłaś go conajmniej rok, więc wszystko się zastalo i trzeba to "powyrywac", powyciągać i wgl. Bardziej boli już po zdjęciu- gdy piłuje zęby, żeby były równe.
      Dziękuje, że się spodobał post i pomógł. :) pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Piękny uśmiech ! ❤
    Niektórym osobom aparat nawet dodaje uroku, a Ty wyglądasz z nim równie pięknie jak bez niego ;*

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej pisałaś , że może zrobiłabyś mi nagłówek na bloga byłabym bardzo wdzięczna ,gdybyś wysłała mi go na emaila . Ja nie znam się na takich sprawach więc bardzo proszę cię o pomoc ;)
    http://natashastyle999.blogspot.com/2015/07/ogoszenia.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  12. Boże, jak pięknie wyglądasz! Na pewno było warto! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja długo się powstrzymywałam przed założeniem aparatu, ale teraz widzę, że podjęcie w końcu tej decyzji było najlepszą rzeczą, jaką mogłam dla siebie zrobić. U Ciebie podobnie, efekt świetny! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. hej, jakie zmiany w twarzy zauwazylas w trakcie noszenia aparatu ? wysunęla sie szczeka? usta zostaly bardziej "wypchniete " ? planuje zalozyc i chcialabym aby tez poprawil wyglad twarzy ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej :)
      Powiem szczerze, że dokładnie nie pamiętam jak moja buzia wyglądała przed założeniem aparatu bo było to prawie 4 lata temu, ale na pewno musiała być troszkę "opuchnięta" przy górnych wargach. Jak zauważyłaś na zdjęciu wycisków mojego uzębienia, to miałam takie kiełki u góry, które przy uśmiechaniu wychodziły i skóra przy ustach się tak opinała.. Zapewne nie wyglądało to zbyt ładnie, dlatego zazwyczaj zasłaniałam ręką gdy się uśmiechałam.
      Jak już założyłam aparat, to faktycznie byłam lekko opuchnięta, ale to raczej normalne, bo wszystko tam jest podrażnione, wszystko od środka lekko pokaleczone aparatem, ponieważ nie jesteśmy do niego od raz przyzwyczajeni :)
      Takie opuchnięcie, jak dobrze pamiętam, bo skłamać nie chcę, ale trwało chyba 2-3 tygodnie. Po upływie tego czasu nadal byłam "grubsza" na buzi haha, ale w sumie mi to nie przeszkadzało. Zęby zaczęły wypychać się do przodu, kiełki z góry zsuwać się do odpowiedniego miejsca, także zaczynało się wszystko dobrze układać. Zmiana w twarzy nie jest aż tak duża, być może Ty jej nawet nie zauważysz, jedynie znajomi mogą Ci coś mówić, że teraz wyglądasz inaczej.
      Po zdjęciu aparatu faktycznie buzia robi się "chudsza". Aparat jednak zajmuje trochę miejsca, więc po zdjęciu zrobiło się tak nagle pusto i dziwnie. Myślę, że lepiej układ ust wygląda teraz niż przed założeniem.
      Chociaż ostatnio na starych zdjęciach jakoś pół roku po założeniu aparatu moja dolna warga mi się bardziej podobała, bo była grubsza :d haha

      Usuń
  15. O mój boże, jaki masz świetny uśmiech! Idealne! Ja dopiero zapisałam się na pierwszą wizytę do gabinetu http://ortodoncyjnie.pl, nie mam jeszcze nawet zamówionego aparatu a już nie mogę się doczekać efektów. W sumie to bardzo żałuję że zdecydowałam się na aparat tak późno ;(

    Pozdrawiam Serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow! Uśmiech jak z okładki magazynu ;) Całkiem niedawno sama zdecydowałam się na aparat i żałuję tylko, że założyłam go tak późno :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale prościutkie zęby! Bardzo ładny efekt końcowy. Zazdroszczę, bo ja swój aparat jeszcze noszę...

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz przepiękny uśmiech :) Cieszę się, że napisałaś ten post, ponieważ nadal dużo osób woli się nie uśmiechać, niż pójść do ortodonty. A przecież gdy wyprostujemy już zęby, to będziemy mieli przepiękny uśmiech na całe życie. Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Efekt jest oszałamiający - bardzo fajnie że prowadzisz tego bloga - może inne osoby zauważa jak dużą różnicę sprawia aparat na zęby i że naprawdę warto zainwestować kilka złotych aby do końca życia cieszyć się pięknym zdrowym uśmiechem . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. super opis i świetny efekt. Masz piękne zęby :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Efekt naprawdę świetny, wspaniały uśmiech! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzień dobry, bardzo przyjemny blog! :-) Szukam informacji dotyczących aparatów ortodontycznych ponieważ zastanawiamy się nad założeniem tego cuda córce, która ma ogromny kompleks na punkcie swoich wystających jedynek :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja właśnie się zdecydowałam, żeby założyć aparat i jestem tym bardzo podekscytowana! Idę jeszcze tylko do dentysty żeby podleczyć kilka zębów, a znalazłam bardzo dobrego we Wrocławiu tutaj http://lux-dent.com.pl/leczenie-prochnicy-wroclaw/ więc jak tylko skończę, to zakładam druty :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dla takiego efektu wrarto się troszkę pomęczyć. Śliczny uśmiech, pięknezęby.....nic dodać nic ująć :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem z Wrocławia i zastanawiam się nad ofertą http://www.wroclaw-dentysta.com.pl/protetyka-wroclaw/. Moje uzębienie nie wygląda najlepiej, szczególnie górna szczęka. Macie może jakiegoś sprawdzonego specjalisty z tego miasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się leczę u dra Sarula: http://www.tarabula.com/ortodonta-wroclaw-olesnica/
      Moim zdaniem najlepszy ortodonta z Wrocławia - z efektów jestem zadowolona i z atmosfery też :)

      Usuń
  26. Sprawę aparatu na zęby trzeba jak najszybciej załatwić. Stan naszego uzębienie bardzo wpływa na to jak nas postrzegają, jak wyglądamy.

    OdpowiedzUsuń
  27. Masz rację, że dzień bez uśmiechu to dzień stracony. :) Ogromna metamorfoza, postęp naprawdę robi wrażenie. Super, że mimo obaw przełamałaś swój lęk i poszłaś na wizytę - na pewno będziesz zadowolona z tej decyzji do końca życia. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja właśnie jestem przed założeniem aparatu i troszkę się stresuję... Cały dzień dzisiaj czytam blogi i wpisy o aparatach i oglądam zdjęcia. Idę tutaj: link i moje dwie koleżanki mówiły mi, że nie mam się czego bać, ale to dla mnie taka nowość.. Mam nadzieję, że nie będzie bardzo bolało na początku

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny artykuł. Bardzo praktyczny :) Najlepszy Aparat.

    OdpowiedzUsuń
  30. Też miałem spore obawy przed założeniem aparatu. Wiedziałem, że stomatologia Lublin stoi na wysokim poziomie, jednakże obawy zawsze były. Trafiłem w ręce specjalisty z górnej półki, dobrze udało mi się trafić. Efektami pochwalę się w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Znakomity artykulik. Bardzo dobre porady. Polecam stosować inhalację. Świetnie leczy kaszel.

    OdpowiedzUsuń
  32. Wadę zgryzu najlepiej zacząć leczyć jak najwcześniej. Gimnazjum to już taki ostatni dzwonek. Później byłoby dużo trudniej. Dobrze, że w końcu się zdecydowałaś. Z resztą sama tak stwierdziłaś... Nie wspominając już o efekcie końcowym :) Pozdrawiamy serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  33. Im szybciej założycie aparat na zęby tym lepiej. nie ma co wierzyć mitom!

    OdpowiedzUsuń
  34. Aparaty na zęby są świetnym rozwiązaniem. Nie tylko pozwalają na piękny uśmiech, ale też fajnie wyglądają. W te wakacje sama miałam zakładany aparat w http://nclinic.pl/ w Świdnicy i jestem zachwycona. Początkowo był pewien dyskomfort, ale szybko się przyzwyczaiłam

    OdpowiedzUsuń
  35. Super efekt. Również zgodzę się, że im wcześniej tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  36. masz bardzo ładny uśmiech :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Efekty są super, ale w końcu po to są aparaty ortodontyczne. Równo rok temu miałam zakładany aparat w klinice http://nclinic.pl/ w Świdnicy i dopiero teraz porównałam sobie zdjęcia z teraz i sprzed roku. Efekty są niezwykłe

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja też planuję założyć sobie aparat ortodontyczny, bo niestety nie jestem zadowolona ze swojego uzębienia. Zastanawiam się tylko, czym powinnam się sugerować, wybierając specjalistę z zakresu ortodoncja Możesz podać mi jakieś wskazówki w tym temacie?

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo ładny aparat, ale zanim ci go założyli to trochę czasu minęło, ponieważ trzeba było zrobić odlew szczęki i wyleczyć wszystkie zęby.

    OdpowiedzUsuń
  40. Jednak aparat działa cuda, o wiele lepiej człowiekowi z prostymi zębami.

    OdpowiedzUsuń
  41. Od razu doroślej wyglądasz jak zdjęłaś aparat.

    OdpowiedzUsuń
  42. Nakładki ortodontyczne, znane również jako szyny, to nowoczesne rozwiązanie stosowane w leczeniu wad zgryzu. Wykonane są z przeźroczystego materiału, co sprawia, że są praktycznie niewidoczne. Nakładki ortodontyczne są wykonane na indywidualne zamówienie pacjenta i dostosowane do jego potrzeb. Stopniowo przesuwają zęby, korygując wady zgryzu i ustawienie zębów. Ich dużą zaletą jest możliwość ich wyjmowania, co ułatwia codzienną higienę jamy ustnej. Nakładki ortodontyczne są coraz popularniejszym wyborem dla osób dążących do prostego i estetycznego uśmiechu.

    OdpowiedzUsuń
  43. Zastosowanie retainera jest istotne w długotrwałym utrzymaniu efektów leczenia ortodontycznego. Może być stały lub ruchomy, w zależności od zaleceń ortodonty i potrzeb pacjenta.

    OdpowiedzUsuń